Thursday, February 18, 2010

aku @t Sibu

23 January lepas hubby aku dapat wedding invitation dari supplier company beliau di Sibu. so sebagai isteri merangkap pembantu peribadi mesti la follow beliau. hehehe..
wedding tu buat di RH Hotel. start pukul 6 petang sampai 9 malam. ekceli ni first time aku attend chinese wedding ceremony la kat hotel 4 bintang. before this ada gak gi majlis kahwin kawan2 Cina tapi kat umah diorang jek la sebab kawan2 melayu tak ramai kot.
yang attend untuk majlis tu dari company hubby aku cume important person jek. cewah.. director dengan manager2 sajok. aku sajok surirumah. jemputan tu ramai jugak ler lebih 40 meja aku tengok. kitorang duduk meja no.8 sebelah meja kuage pengantin.wah kelassss....

invitation card nyer...

aku agak teruja la jgk kan sebab aku sorang jek perempuan melayu. yang lelaki melayu tak sampai 10 orang pun. nasib baik la perjalanan ni lebih 2 marhalah bole la sembahyang jamak, kalau tak mau nyer kitorang ni 'seangkatan' dengan yang dalam dewan tu sume.heheheh..

pemandangan bandar Sibu dari walkway hotel tu depan bilik kitorang.

sempat pulak berangan sebelum pegi dinner tu..
ha ni nak cite cket..aku memang tak bawak baju vouge2 ni datang sarawak. so ni jek la baju yang agak ok cket pada aku la. masa dlm ballroom tu biase la dok control ayu kan. maklumla semeja dengan director dan manager2 lain yang aku tak kenal. makanan kat sana of coz la chinese style. so pakai chopstick la kan. aku tak retiiiiiii..... terkulat2 aku dok cucuk2. pastu tiba2 sorang manager ni Mr Leong (betul tak b?) panggil assistant table tu mintak sudu dengan garfu untuk aku. makkkkk...malunyerrrrr..merah padam muka aku.
satu insiden lain..malam tu makan memang banyak sangat sampai perut aku start kembung. bila tiba second last dishes tiba2....tali pinggang aku tercabut. malu lagiiii... aku tak pasti la diorang perasan ke tak sebab masa tu ada slide show pasal pengantin tu. aku cepat2 pasang balik tp susah sebab perut aku dah muncit.hahahhaha...so aku kunun2 pegang la...hahahhaa..
sampai last dishes tu aku dah tak bole makan dah. bila kata majlis tu abis jek hubby aku trus anta balik bilik.. aku buang la ape yang patut hahahha... hubby aku turun balik sebab ada meeting plak.

esoknyer aku lepaskan gian. rindu beno nak makan prosperity. en hubby bawak aku g McD. cube teka bape orang yang makan?? hahahha kami berdua jek la tapi beli 3 double prosperity. aku punya 2..ayam dengan lembu. double ok..tamak tak?? giler tamak haloba tul..
petang tu kitorang balik ke umah..sambung tugas balik sebagai suri rumah..huhuhu...

1 comment:

  1. Uh..makan banyak2 ni bukan makan sorang ni... makan untuk berdua ke?huhuhu

    ReplyDelete