Friday, January 1, 2010

cuti-cuti jakarta-bandung (part 1)

hola..hola..

firstly nak ucap selamat tahun baru..ape azam tahun ni?
ekceli ari ni aku nak cite siket pasal our holiday baru-baru ni. selama 5 hari 4 malam (12 dec-16 dec) baru-baru ni aku dengan hubby bawak keluarga bercuti ke Jakarta dan Bandung. mak aku, MIL, FIL, kakak aku dengan suami dan 2 org anak die.
saja nak jalan2 tengok negara orang sambil shopping..orang kata barang2 kat sana murah2..

jom tengok ape yang best kat sana..

we departed from LCCT at 13:40 pm and arrived in Soekarno-Hatta International Airport at 14:45 pm WIB. sampai kat airport kami di jemput En. Erwin from Totaltravel. kami plan nak pegi ke Pasar Pagi Mangga Dua..tapi masyaAllah..punya la sesak jalan kt jakarta tu. memang 'macet'. keadaan kat Jakarta memang jauh beza dengan Malaysia. tempat yang cantik cume kat Jakarta Pusat jek. yang lain memang..huh tak tau la nak explain macamana. rasa bersyukur kita berada di bumi Malaysia. so hari pertama sampai tu kami tak ke mana2. cume meredah 'macet' tu jek dah lebih kurang 2-3 jam..so kami terus cari hotel kat area jakarta..Hotel Kalisma..Rp 250 000 per night.






makan malam kat restoran nasi padang.. semua lauk pauk dihidangkan. cume dibayar mana yang kite 'sentuh' saja. makan untuk 9 orang Rp 450 000


dalam perjalanan ke hotel melalui Jakarta Pusat.. yang ni nama die MONAS (Monumen Nasional) macam menara KL la kalau kt Malaysia. cume kt atas MONAS ni ada emas seberat 50kg. bole naik kt menara tu dan nampak seluruh Jakarta.


yang ni Pasar Pagi Mangga Dua..tempat orang shopping tp kami tak sempat singgah cume dapat snap gambar dari dalam kereta jek sebab pasar ni bukak sampai pukul 6 petang saja. kebanyakkan barang2 yang dijual kat sini adalah baju2 yang ready made, handbag..malangnye aku tak dapat pegi..sob..sob..just dengar cite dari kak oteh aku yang dah pegi tahun lepas (2008)

ok2..aku nak bla dulu..nanti aku sambung lagi..daa..

4 comments:

  1. ha..kalau murah leh la bagi aku sebarang dua barang-barangnye ya dong...
    huhuhu

    ReplyDelete
  2. uwwaaaaa... :((

    asal x habaq nk gi sana???

    aku nk kirim kain pengantin....uwaaaaa ** nanges

    ReplyDelete
  3. dak alex: buleh2..heheh

    dak nik: klu ko tgk kain lace die mmg rs nk borong sume.ko g la..mmg berbaloi.lagi2 kak andam mcm ko mmg berbaloi2

    ReplyDelete
  4. salam kak zuliana, kakak salah, jakarta pusat justru tempat yg buruk, bagus lagi dan mewah tu di jakarta selatan... lain kali kalau ke jakarta cobalah ke jakarta selatan, tapi orang malaysia umumnya memang suka ke mangga dua dan tanah abang karena murah, kalau ke mall2 di jakarta selatan mahal...

    ReplyDelete